Blog

Cross Selling i Up Selling w pracy z obecnymi klientami – jak skutecznie rozwijać współpracę i zwiększać przychody
Z czym spotykamy się na rynku? Rozmawiając i pracując strategicznie z klientami, często widzimy powtarzający się schemat. Wiele firm z sektora MŚP opiera swoje przychody na gronie stałych klientów, którzy generują od 70% do nawet 90% wszystkich przychodów. Co ciekawe, w większości przypadków te firmy nie prowadzą z tymi klientami

Strategiczne podejście do poprawy konwersji w sprzedaży B2B
Czym jest konwersja w sprzedaży B2B? By móc ruszyć w temat strategicznego podejścia do poprawy konwersji w sprzedaży B2B uspójnijmy definicje konwersji. Konwersja w sprzedaży B2B to wskaźnik, który określa, jaki procent potencjalnych klientów przechodzi z jednego etapu procesu sprzedażowego na kolejny, aż do finalizacji zakupu. W praktyce mówi nam,

Trendy w sprzedaży B2B. Co przyniesie 2025 rok?
Przed[słowie] Szklanej kuli ciąg dalszy. Po bardzo poczytnym tekście o trendach w sprzedaży w 2024 roku, przyszedł czas na zmierzenie się z trendami w sprzedaży B2B na 2025 rok. Ciekawy rok przed nami. Niewątpliwie ciekawy. Dużo wydarzeń politycznych i ekonomicznych (wybory USA i PL, potencjalny koniec wojny w Ukrainie) mocno

Rola managera w zespole sprzedażowym – jak manager może wpływać na wyniki zespołu
W świecie biznesu czwarty kwartał często stanowi kluczowy okres dla wielu przedsiębiorstw. Menadżer sprzedaży odgrywa wtedy szczególnie istotną rolę, mając wpływ na osiągnięcie celów rocznych i motywację zespołu. Jego umiejętności, strategie i decyzje mają decydujące znaczenie dla końcowych wyników firmy. To właśnie w tym czasie cechy menedżera i jego obowiązki

Zwiększenie skuteczności negocjacji B2B
W świecie biznesu B2B, umiejętność skutecznego negocjowania może mieć ogromny wpływ na sukces firmy. Techniki negocjacyjne to nie tylko zestaw taktyk, ale sztuka, która wymaga ciągłego doskonalenia. Kluczem do osiągnięcia celów w negocjacjach biznesowych jest zrozumienie zasad prowadzenia negocjacji oraz umiejętność dostosowania strategii do konkretnej sytuacji. Ten artykuł zagłębia się

Rekrutacja sprzedawcy, czy wyniku. Trzy Święte Graale Rekrutacji.
Rekrutacja handlowców. Budowanie skutecznego zespołu sprzedaży Jak rekrutować handlowców to jedno z najczęstszych pytań i wyzwań zarządów firm i zarządzających sprzedażą. Rekrutacja sprzedawców to kluczowy proces dla firm, które chcą budować skuteczny zespół sprzedaży. Znalezienie odpowiednich osób na stanowiska sprzedażowe ma ogromny wpływ na wyniki sprzedaży i rozwój organizacji. Firmy
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Blog

Szkolenie sprzedażowe dla Twoich handlowców
Szkolenia handlowców – inwestycja czy strata czasu? Rynek szkoleń sprzedażowych pełen jest skrajnych opinii i podejść do rozwoju handlowców. Niektóre firmy traktują szkolenie handlowców jako nieodłączny element budowania kompetencji zespołu, inne zaś podchodzą do nich z dużą dozą sceptycyzmu. Dlaczego? Wiele zależy od przyjętego podejścia do samej sprzedaży i roli,

Budowanie relacji z klientem
Relacyjne wyzwania Budowanie relacji z klientem to jedno z najczęściej omawianych zagadnień w sprzedaży. Wielu sprzedawców deklaruje, że to właśnie relacje stanowią fundament ich skuteczności handlowej. Jednak jak budować relacje z klientem w sposób przemyślany i efektywny? Nasze obserwacje pokazują, że podejście do tego tematu bywa problematyczne i prowadzi do

Strategia sprzedaży B2B – jak ją stworzyć?
Strategia sprzedaży B2B – jak ją stworzyć? Strategia sprzedaży, szczególnie w B2B jest jak yeti. Mało kto widział, mało kto słyszał. A jak już widział lub słyszał to niewyraźnie, przez chwilę lub w różnych wersjach. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że temat strategii sprzedaży B2B jest nieuregulowany. Jak sama sprzedaż B2B.

Cross Selling i Up Selling w pracy z obecnymi klientami – jak skutecznie rozwijać współpracę i zwiększać przychody
Z czym spotykamy się na rynku? Rozmawiając i pracując strategicznie z klientami, często widzimy powtarzający się schemat. Wiele firm z sektora MŚP opiera swoje przychody na gronie stałych klientów, którzy generują od 70% do nawet 90% wszystkich przychodów. Co ciekawe, w większości przypadków te firmy nie prowadzą z tymi klientami

Strategiczne podejście do poprawy konwersji w sprzedaży B2B
Czym jest konwersja w sprzedaży B2B? By móc ruszyć w temat strategicznego podejścia do poprawy konwersji w sprzedaży B2B uspójnijmy definicje konwersji. Konwersja w sprzedaży B2B to wskaźnik, który określa, jaki procent potencjalnych klientów przechodzi z jednego etapu procesu sprzedażowego na kolejny, aż do finalizacji zakupu. W praktyce mówi nam,

Trendy w sprzedaży B2B. Co przyniesie 2025 rok?
Przed[słowie] Szklanej kuli ciąg dalszy. Po bardzo poczytnym tekście o trendach w sprzedaży w 2024 roku, przyszedł czas na zmierzenie się z trendami w sprzedaży B2B na 2025 rok. Ciekawy rok przed nami. Niewątpliwie ciekawy. Dużo wydarzeń politycznych i ekonomicznych (wybory USA i PL, potencjalny koniec wojny w Ukrainie) mocno