Kuźniar i Chludziński Sales Presentation Mastery 22-23.02.2024. Sprawdź program i zarezerwuj miejsce dla siebie!

Przegrywanie szans sprzedaży

💬 Arek, ale trudno było mi w ogóle namówić klienta do rozmów.
💬 No wiesz, w sumie klient to jeszcze nie powiedział nie.
💬 Tyle zaangażowania. Mojego, działu wsparcia, technicznego, wycen!
💬 To jest nasz wymarzony klient.
💬 W sumie to nawet nie wypada!

Pamiętaj.

1. Nie obawiaj się przegrywać szans sprzedaży. Czas nie jest z gumy. Masz do rozdania jedynie 120 godzin w miesiącu.
2. Przygotuj obiektywne kryteria kwalifikacji i dyskwalifikacji klienta na każdym etapie procesu sprzedaży. Kryteria mogą się różnić w zależności od etapu procesu.
3. Tak, Ty też masz prawo do powiedzenia STOP w procesie sprzedaży. W imię szacunku, sprzedażowej godności i obrony interesów firmy, którą reprezentujesz. Odważnie nazywaj co widzisz, obserwujesz, wnioskujesz z zachowań klienta.

Pamiętaj jednocześnie, aby za każdym razem pomagać klientowi w jego procesie zakupowym. Po Twojej stronie jest proces sprzedaży, po stronie klienta skomplikowany proces zakupowy. Skomplikowany, bo nieliniowy. Skomplikowany, bo decyzje często podejmowane w szerszym gronie.

Zrób wszystko co możesz, by wygrać szansę sprzedaży. Miej jednak świadomość, że w pewnym momencie i tak decyzja jest w rękach klientów. Tobie pozostaje „sprzedażowa modlitwa”. A jak dobrze wiesz nie zawsze jest wysłuchana.

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

Nie chcesz, aby cokolwiek Ci umknęło? Wystarczy 10 sekund. Wpisz imię, maila i voila! Obiecujemy nie spamować. No chyba, że wartościowymi treściami.