Doradztwo
w sprzedaży B2B
Doradztwo sprzedażowe, w której nasz konsultant na czas trwania działań wspiera Twoją firmę i Twój zespół sprzedaży w doskonaleniu sprzedaży i realizacji celów sprzedażowych.
Konsultant razem z osobą odpowiedzialną po stronie firmy ustala rezultat, jaki ma przynieść współpraca. Ustala plan działań (częstotliwość spotkań, obszary pracy, harmonogram). Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje ustalony plan. Cyklicznie weryfikując postępy i efekty.
W pracy doradczej wspieramy klientów w kluczowych obszarach funkcjonalnych sprzedaży. Prowadząc doradztwo strategiczne, zadządzcze i doradztwo sprzedaży.
Czym jest doradztwo
w sprzedaży B2B?
Usługa doradcza to usługa, w której nasz konsultant na czas trwania działań wspiera Twoją firmę i Twój zespół sprzedaży w doskonaleniu sprzedaży i realizacji celów sprzedażowych.
Konsultant razem z osobą odpowiedzialną po stronie firmy ustala rezultat, jaki ma przynieść współpraca. Ustala plan działań (częstotliwość spotkań, obszary pracy, harmonogram). Następnie razem z zespołem po stronie klienta, regularnie wprowadza zmiany i realizuje ustalony plan. Cyklicznie weryfikując postępy i efekty.
Doradztwo w zakresie zarządzania wspiera klientów w realizacji ich celów.
NAJCZĘSTSZE SCENARIUSZE WSPÓŁPRACY pracy doradczej
NIESATYSFAKCJONUJĄCE WYNIKI
W SPRZEDAŻY
Nieustające poczucie, że wyniki w sprzedaży mogłyby być lepsze, gdyby tylko lepiej poukładać sprzedaż.
BRAK WZROSTÓW SPRZEDAŻY
W PRACY Z OBECNYMI KLIENTAMI
Firma notuje spadki przychodów na obecnych klientach lub utrzymuje poziom przychodów. Jeśli przychody rosną to tylko dzięki sprzedaży nowego asortymentu.
ZA MAŁO NOWYCH SZANS SPRZEDAŻY
Firma bazuje w dużej mierze na przychodach generowanych na obecnych klientach. Duże niebezpieczeństwo, gdy to TOP 5-10 klientów.
nISKA EFEKTYWNOŚĆ
Niska efektywność prowadzonych działań sprzedażowych i towarzyszący temu brak wiedzy o powodach braku niskiej efektywności w sprzedaży.
BRAK ANALITYKI SPRZEDAŻY
Zespół sprzedaży podejmuje bardzo dużo aktywności sprzedażowych, ale brakuje nawet minimalnej analityki sprzedaży. By zespół sprzedaży działał mądrze, nie ciężko.
DORADZTWO B2B
W KROKACH
1. KICK-OFF PRACY DORADCZEJ
Zanim rozpoczniemy podróż w pracy doradczej, spotykamy się z klientami na spotkaniu organizacyjnym. Podczas spotkania kick-off ustalamy kwestie organizacyjne, osoby odpowiedzialne za projekt po stronie klienta oraz rozmawiamy o rezultatach projektowych.
2. PRZEDSTAWIENIE PLANU
PRACY DORADCZEJ
Na podstawie rozmowy kick-off przedstawiamy harmonogram prac doradczych. Razem z klientem ustalamy prace na najbliższy kwartał.
3. PROWADZENIE DZIAŁAŃ
DORADCZYCH
Po przedstawieniu planu pracy doradczej, przechodzimy do realizacji działań doradczych. Realizujemy zarówno plan, który zatwierdziliśmy z klientem, jak i prowadzimy konsultacje dotyczące spraw bieżących. Pracujemy w dwóch nurtach.
4. WERYFIKACJA REZULTATÓW
PROJEKTOWYCH
W trakcie trwania działań doradczych cyklicznie weryfikujemy postępy prac. Na koniec pracy doradczej weryfikujemy rezultat, na który umówiliśmy się na początku pracy doradczej.
NAJCZĘSTSZE OBSZARY PRACY DORADCZEJ
BUDOWANIE STRATEGII
SPRZEDAŻY
Podczas pracy doradczej pomagamy klientom w tworzeniu strategii sprzedaży. Określamy 10 elementów strategii i pomagamy klientom we wdrożeniu strategii sprzedaży do działań operacyjnych w sprzedaży.
ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI POZYSKIWANIA KLIENTÓW
Weryfikujemy istniejącą konwersję w procesie pozyskania klienta na całym jego odcinku. Poprawiamy efektywność procesu pozyskania klienta. Zwiększając konwersję na poszczególnych etapach procesu sprzedaży.
TWORZENIE NOWYCH SZANS SPRZEDAŻY - SYSTEMU PROSPECTINGU
Opisujemy metody na generowanie szans sprzedaży (sprzedażowe i marketingowe), układamy je w sekwencje. Przygotowujemy narzędzia i schematy. Następnie razem z klientem egzekwujemy prowadzenie działań nakierowanych na generowanie szans sprzedaży.
UŁOŻENIE PLANU PRACY NA OBECNYCH KLIENTACH
- ACCOUNT MANAGEMENT
Na podstawie planu pracy z obecnymi klientami zwiększamy przychody na kluczowych klientach firmy. Układając system pracy z obecnymi klientami firmy. Tworzymy cały system Account Management, by zwiększyć potencjał w pracy z obecnymi klientami.
WDROŻENIE SYSTEMU
SPRZEDAŻY DORADCZEJ
Sprzedaż doradcza w biznesie to przepis na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Czasy sprzedaży transakcyjnej się skończyły. Sprzedaż doradcza wkroczyła na dobre do sprzedaży B2B. Pomożemy Ci ją wdrożyć.
WDROŻENIE PROCESÓW SPRZEDAŻY i procedur
Praca bez ułożonych procesów sprzedaży i procedur to jeden z największych błędów w zarządzaniu sprzedażą. Pomagamy klientom wypracować procesy sprzedaży w oparciu o procesy zakupowe klientów.
kolejny krok?
Sprawdzimy jak możemy pomóc i czy możemy Ci pomóc. Umów bezpłatną 15-minutową konsultację. Zweryfikujemy, czy doradztwo w sprzedaży B2B jest dla Ciebie.
Dlaczego warto?
Stop w każdym momencie
Nie wiążemy klientów długimi umowami. Możesz w każdym momencie współpracy powiedzieć „STOP”. Bez żadnych finansowych konsekwencji.
Topowe narzędzia na pokładzie
Dysponujemy bardzo skutecznymi narzędziami do zwiększenia efektywności sprzedaży, zarządzania sprzedażą i ułożenia strategii sprzedaży.
Praktycy dla praktyków
Na co dzień zarządzamy sprzedażą i prowadzimy działania sprzedażowe. Z uśmiechem na ustach. Pracujemy w branży produkcyjnej, usługowej, dystrybucyjnej. Znamy się na swojej robocie.
Wspieramy w duchu rezultatu
Działamy z pełnym nastawieniem na efekty działań. Nie interesują nas działania sztuka dla sztuki. Podczas pracy doradczej umawiamy się na konkretne rezultaty. Kwartalne i roczne.